ABD İran’ın Keşm Adası'nı vurdu, Tahran’ın misillemesi çok ağır oldu! Havalimanında can pazarı: Yaralılar var!
ABD'nin İran'a ait stratejik Keşm Adası’ndaki askeri üsleri vurmasının ardından misilleme başlatan İran Devrim Muhafızları, Kuveyt ve Bahreyn'deki ABD üslerini balistik füzeler ve kamikaze İHA'larla hedef alırken, Kuveyt Havalimanı yolcu terminaline isabet eden İHA'lar çok sayıda sivilin yaralanmasına yol açtı.
- Gerilim, ABD'nin İran'ın Hark Adası'ndan petrol yüklemeye çalıştığını iddia ettiği boş bir petrol tankerini vurmasıyla başladı.
- İran ordusu, ABD bağlantılı bir gemiyi vurarak karşılık verdi.
- ABD güçleri, Hürmüz Boğazı'nın girişindeki Keşm Adası'nda bulunan İran Devrim Muhafızları Ordusu'na (DMO) ait askeri yer kontrol istasyonlarını ve bir iletişim kulesini vurdu.
- İran, Keşm Adası'ndaki saldırıya misilleme olarak Bahreyn'deki Beşinci Filo Karargahı'nı ve Kuveyt'teki ABD güçlerine ev sahipliği yapan askeri üsleri hedef aldığını duyurdu.
- İran'ın Kuveyt'e yönelik kamikaze İHA saldırısı Kuveyt Havalimanı yolcu terminal binasında hasara ve yaralanmalara neden oldu.
- ABD Merkez Kuvvetler Komutanlığı (CENTCOM), İran'ın Bahreyn ve Kuveyt'teki ABD hedeflerini vurduğu iddialarını yalanladı ve füze ile İHA saldırılarının püskürtüldüğünü belirtti.
Basra Körfezi ve Hürmüz Boğazı, nükleer müzakerelerin tıkanmasının ardından son ayların en şiddetli askeri çatışmalarına sahne oldu. ABD'nin İran'a yönelik ablukasını delmeye çalışan bir petrol tankerini vurmasıyla başlayan gerilim, Hürmüz Boğazı, Keşm Adası, Bahreyn ve Kuveyt hattında karşılıklı füze ve insansız hava aracı (İHA) saldırılarıyla topyekun bir misilleme saldırılara dönüştü.
KIVILCIMI TANKER SALDIRISI ATEŞLEDİ
ABD Merkez Kuvvetler Komutanlığı'nın (CENTCOM), ABD ablukasını ihlal ederek İran'ın Hark Adası'ndan petrol yüklemeye çalıştığını iddia ettiği "Lexi" adlı boş bir petrol tankerini vurmasıyla geriliö tırmandı. Mart ayında ABD Hazine Bakanlığı tarafından yaptırım listesine alınan tankerin makine dairesi, bir Amerikan uçağından fırlatılan Hellfire füzesiyle hedef alınarak hizmet dışı bırakıldı. İran ordusu bu hamleye, bölgeden geçmekte olan ABD ve İsrail bağlantılı "Panaya" adlı bir gemiyi füzelerle vurarak karşılık verdi.
KEŞM ADASI HEDEF ALINDI
Denizdeki saldırının ardından ABD güçleri, Hürmüz Boğazı'nın girişinde yer alan ve kritik bir konuma sahip olan İran'a ait Keşm Adası'na hava harekâtı düzenledi. CENTCOM, adada bulunan ve sivil denizcilere yönelik İHA fırlatan İran Devrim Muhafızları Ordusu'na (DMO) ait askeri yer kontrol istasyonları ile bir iletişim kulesini "meşgu müdafaa" kapsamında vurduğunu açıkladı. Bölge kaynakları, Keşm Adası'nda şiddetli patlama seslerinin duyulduğunu bildirdi.
İRAN’DAN KUVEYT VE BAHREYN’DEKİ ABD ÜSLERİNE FÜZE YAĞMURU
Keşm Adası'ndaki üslerinin vurulması üzerine misilleme başlatan İran Devrim Muhafızları Ordusu, ABD'nin Bahreyn'deki Beşinci Filo Karargahı'nı ve Kuveyt'te ABD güçlerine ev sahipliği yapan askeri üsleri balistik füzeler ve kamikaze İHA'larla hedef aldığını duyurdu. İran tarafından yapılan resmi açıklamada, "Daha önce saldırganlık durumunda daha ağır bir karşılık verileceği konusunda uyarıda bulunmuştuk. Hürmüz Boğazı'nın güvenliğinin bozulmasının, saldırgan Amerikan ordusu için ağır bir bedeli olacaktır" ifadelerine yer verildi.
KUVEYT HAVALİMANI VURULDU: YARALILAR VAR
İran'ın bölgedeki ABD varlığına yönelik düzenlediği geniş çaplı kamikaze İHA saldırısı Kuveyt'te sivil altyapıyı da vurdu. Kuveyt ordusundan yapılan açıklamada, İran'a ait kamikaze İHA'ların düzenlediği saldırıda Kuveyt Havalimanı yolcu terminal binasında ciddi hasar oluştuğu ve çok sayıda kişinin yaralandığı paylaştı.
CENTCOM: "İRAN SALDIRILARI BAŞARISIZ OLDU"
ABD Merkez Kuvvetler Komutanlığı ise İran'ın Bahreyn'deki Beşinci Filo Karargahı'nı ve bölgedeki bir ABD hava üssünü vurduğu yönündeki iddiaları kesin bir dille yalanlayarak "yalan" ifadesini kullandı. CENTCOM, Kuveyt'e atılan iki füzenin havada parçalandığını, Bahreyn'e fırlatılan üç balistik füzenin ise hava savunma sistemlerince düşürüldüğünü açıkladı. Kuveyt'teki ABD güçlerini hedef alan ek İHA dalgalarının da başarıyla püskürtüldüğünü belirten komutanlık, hiçbir Amerikan personelinin zarar görmediğini iletti.
YOĞUN ÇATIŞMAYA RAĞMEN ATEŞKES SINANIYOR
Yaşanan bu ağır askeri tırmanış ve karşılıklı bombardımanlara rağmen CENTCOM, nisan ayında yürürlüğe giren kırılgan ateşkesin kağıt üzerinde hala "devam ettiğini" açıkladı.
İRAN DIŞİŞLERİ BAKANLIĞI: KUVEYT VE BAHREYN DOĞRUDAN SORUMLUDUR
Basra Körfezi'nde ABD ile yaşanan ağır askeri çatışmaların ardından yazılı bir açıklama yapan İran Dışişleri Bakanlığı, ABD ordusunun Hürmüz Boğazı'nda bir İran tankerine ve Keşm Adası'ndaki telekomünikasyon kulesi ile diplomatik temsilciliğe yönelik gerçekleştirdiği bombardımanları kınadı.
Bakanlık, saldırıların bölgedeki ABD üslerine ev sahipliği yapan Kuveyt ve Bahreyn topraklarından kalkan unsurlarla düzenlendiğine işaret etti:
"ABD'nin İran'a yönelik bu terör niteliğindeki eylemleri, yalnızca yürürlükteki ateşkes mutabakatının ihlali değil, aynı zamanda Birleşmiş Milletler Şartı'nın kuvvet kullanma yasağını düzenleyen maddelerinin ve uluslararası hukukun açık bir ihlalidir. ABD'nin bölge ülkelerinin topraklarını ve imkânlarını İran'a yönelik saldırgan planlarını ilerletmek amacıyla sömürgeci bir şekilde kullanmasını kınıyor; Kuveyt ve Bahreyn yönetimlerini dün gece gerçekleştirilen saldırgan eylemlerle ilgili doğrudan ve açık sorumlu tutuyoruz.
Herhangi bir ülkenin kendi kara, deniz veya hava sahasını, ya da kendi topraklarında bulunan tesis ve üsleri İran'a karşı askeri bir saldırı amacıyla kullandırması, BM Genel Kurulu'nun 3314 sayılı kararı uyarınca İran'a karşı gerçekleştirilen saldırganlık eylemine iştirak etmek anlamına gelmektedir. İran, ulusal egemenliğini savunma kapsamında sahip olduğu meşru müdafaa hakkını kullanarak, saldırıların kaynağını ve menşeini hedef almak da dahil olmak üzere tüm imkânlarından yararlanacaktır. Bu durumdan kaynaklanan tüm sonuçların sorumluluğu, ABD-Siyonist saldırgan koalisyonunun ve onlara topraklarını açarak yardımcı olan tarafların üzerindedir."
MECLİS BAŞKANVEKİLİ NİKZAD'DAN VANCE İTİRAFI
Körfez'deki Diplomatik tıkanıklığa ilişkin bir diğer önemli açıklama ise İran İslami Şura Meclisi Başkanvekili Ali Nikzad'dan geldi. İslamabad'da yürütülen gizli görüşmelerde taraflar arasında çok sert tartışmaların yaşandığını ve masanın devrildiğini ifşa eden Nikzad, meclis kürsüsünden şunları kaydetti:
"İslamabad'daki müzakerelerde Başkan Yardımcısı Vance, Başkanımız Sayın Kalibaf'a, 'Biz buraya güç, güven ve itimatla geldik' dedi. Sayın Kalibaf ise kendilerine, 'Biz ise buraya güçle, size karşı tam bir güvensizlik ve itimatsızlıkla geldik. Çünkü siz bir yandan müzakereler devam ederken diğer yandan bize arkadan saldırdınız' cevabını verdi. Konuşmalar bu noktada iyice sertleşince toplantının gece saat 03.00'te durdurulmasına karar verildi; ardından Amerikan heyeti müzakere masasına bir daha geri dönmedi.
İran'ın adı, Amerika'ya karşı gösterdiği bu şanlı direniş nedeniyle tarihe geçecektir. Tarih, Trump liderliğindeki hain ABD hükümeti ve çocuk katili Siyonist rejim tarafından saldırıya uğrayan ancak diz çökmeyen İran İslam Cumhuriyeti'ni yazacaktır. Üç gün içinde rejimimizi devirebileceklerini ve ülkemizi parçalayabileceklerini düşündüler. Ancak İran dimdik ayakta kaldı; Hürmüz Boğazı üzerindeki mutlak hâkimiyetini ortaya koydu ve halkın meydanlardaki varlığı, silahlı kuvvetlerin gücü ve diplomasinin diliyle onurunu sonuna kadar savundu."
