Bankaların promosyon rekabetine mola: Müşteriler şikayet yağdırıyor

Düzenleyen:
- Güncelleme:
Bankaların promosyon rekabetine mola: Müşteriler şikayet yağdırıyor

Ekonomi Haberleri

Bankaların emekli ve çalışanlara özel promosyonlarında kıyasıya rekabete girdiği günümüzde, müşteriler de en uygun ve ekonomik açıdan kendilerini rahatlatacak tercihler yapmaya özen gösteriyor. Yalnızca verilen promosyon miktarlarının önemli olmadığını ise gelen şikayetler ortaya koyuyor. Emekliler ve çalışanlar birçok konuda banka promosyonlarına ilişkin şikayet kaydı oluşturuyor.

Son zamanlarda kamu ve özel bankaların duyurmuş oldukları promosyon ve ilişkin kampanyalar ile yeni müşterileri bünyesine katmaya çabalarken, sayıları milyonu aşkın emekli ve çalışanlar ise bankaların kendilerine sunduğu teklifler arasından en iyi olanlarını takip edip aralarından seçim yapıyor. Rekabete ilişkin bir problem olmasa ve bu vatandaşlara yarasa da promosyon ödemeleri ve sistemin işleyişine dair birçok konuda şikayeterin arttığı görüldü. 

MAAŞ PROMOSYONU ŞİKAYET ORANLARINDA ARTIŞ

31 Mart 2022 tarihi ila 31 Mart 2023 tarihleri arasını içeren verilere göre, bankalara ilişkin maaş promosyonu şikayet odaklı konularda geçtiğimiz döneme göre kıyaslandığında %287 artış oranıyla ilk sıraya çıktı. Konuya dair geçtiğimiz yıl sayısı 808 olan şikayet 2023 yılında ise 3 bin 133'e çıktı.

Kamu bankalarında geçtiğimiz dönemde promosyona dair 293 şikayet ulaşırken bu sayı yeni dönem için %436'lık artışla 1572 oldu. Promosyonlara dair özel bankaların şikayetleriyse %486'lık artışla 506'dan 2 bin 966'ya çıktı.

PARA ÇEKME LİMİTİ, POS CİHAZI ŞİKAYETLERİ VE ÇOK DAHA FAZLASI...

Kamu bankaları ve özel bankalara dair çözüm aranan konular arasında ise para çekme limitleri yer aldı. Bütün bankalar arasında para çekme limitine ilişkin şikayetler %212 oranında arttı. Geçtiğimiz dönemde sayısı 763 olan şikayet sayısı bu dönemde 2 bin 384'e çıktı. Bankaların kampanyalarını duyurmak ve reklam maksadıyla tüketicilere gönderdikleri mail ve kısa mesajlara dair şikayetler ise bütün bankalar dikkate alındığında %52 oranında arttı.

Finansal dünyada bütün işlemlerin sanal ortamda yapılmasıyla beraber tüketicilerin yaşamış olduğu çözüm beklediği konularda farklılık yaşandı ve bu durum da şikayetlerin artış göstermesine sebep oldu. Bu kapsamda POS cihazlarına dair platforma ulaşan şikayetlerin geçtiğimiz döneme göre kıyaslandığında %46 oranında artış göstermesi de bu değişimin bir sonucu niteliğinde... Sanal ortamda yapılan para transferine ilişkin işlemler ve tüketicinin işlemler esnasında yaşamış olduğu problemler de bir önceki döneme oranlandığında yüzde 44 oranında arttı.

Bankaların promosyon rekabetine mola: Müşteriler şikayet yağdırıyor

BANKALAR İÇİN ŞİKAYET YAĞIYOR

Araştırmada söz konusu dönemde bütün bankacılık sistemindeki şikayetler %22'lik artış göstererek 423 binden 518 bine, özel bankalara dair şikayetler ise %28 oranında artış göstererek 295 binden 377 bine, kamu bankalarına dair şikayetler ise 128 binden 142 bine yüzde 10'luk artışla çıktı.

AZALAN ŞİKAYET TÜRLERİ DE VAR

Belirtilen dönemde şikayetlerde düşüş yaşanan konu başlıkları da mevcut. Buna göre geçtiğimiz döneme kıyaslandığı zaman KGS-HGS ve OGS'ye yönelik şikayetlerde %21 oranında düşüş meydana gelirken bu oran kamu bankaları için %44, özel bankalar için ise %40 oldu. Aynı dönemde kamu bankaları için hesap işletim ücretleri %30, online işlemlerde ise %37'lik şikayet düşüşünün yaşandığı görüldü.

Düzenleyen:  - Ekonomi
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...