Aslan dişini gösterdi…

Aslan dişini gösterdi…

T-Otomobil Haberleri

Yılı SUV sınıfının lideri olarak kapatmaya hazırlanan Peugeot, Avrupa ve Türkiye’de sınıfında en çok satan modellerini güncelledi.

ALİ ÇELİK

Tanıtıldığı günden itibaren üzerindeki ilgiyi kaybetmeyen, sıra dışı iç ve dış tasarımı, sahip olduğu teknoloji ve konfor öğeleri sayesinde kısa zamanda satış başarılarına imza atan öte yandan 60’tan fazla uluslararası ödüle sahip olan 3008 ve abisi 5008 güncellendi. Dış tasarımında ilk dikkat çeken noktalar yeni yatay ızgara ve aslan dişini andıran diklemesine konumlanmış gündüz LED aydınlatmaları. Far tasarımı tamamen değişen 3008 ve 5008’in ön - arka tampon çizgileri de bu değişimden etkilenmiş. Ön taraftaki aslan dişine arka tarafta pençe şeklindeki LED stop grubu eşlik ederek dış tasarında bir uyum oluştururken, iç mekânda yükseltilmiş gösterge paneli, 10” multimedya ekran, sürüş modları için özel tuş ve napa deri seçeneği gibi daha birçok unsur yer alıyor. Kaput altında ise her iki araçta da 1,5 litre dizel BLUEHDİ 130 HP’lik ve benzinli 1,6 litre PURETECH 180 HP’lik motorlar yer alıyor. 3008’in Active Prime paketine özel 1,2 PURETECH 130 HP’lik ünite eklenirken tüm model ve motor kombinasyonları EAT8 otomatik şanzımanla satışa sunuluyor. 3008 modelinde 395.500 TL’den başlayan fiyatlarda lansmana özel 7.500 TL destek planlanırken, 5008 modelinde ise 462.500 TL’lik başlangıç etiketlerine 12.500 TL’lik lansman desteği sunuluyor. Her iki model içinde Peugeot Türkiye tarafından 100 bin TL, 12 ay, 0 faizli kredi seçeneği mevcut.

2021 DAHA İYİ OLABİLİR
Tanıtım toplantısında açıklamalarda bulunan Peugeot Türkiye Genel Müdürü İbrahim Anaç 2021 yılı için 2020'nin üzerinde bir pazar öngördükleri dile getirdi. Anaç konuşmasında "İlk çeyrek biraz yavaş başlayacaktır diye düşünüyoruz ama sonra pazarın biraz daha ivmeleneceğini öngörüyoruz. Fakat tabii bu varsayım, bunun altında birçok parametreler var" dedi. Peugeot'nun Türkiye’de de büyümeye devam ettiğini, bu yıl şimdiye kadar 37 bin araç sattıklarını ve yüzde 5,5'lik pazar payına ulaştıklarını belirten Anaç şöyle devam etti:  Çok olağanüstü şeyler olmazsa diye parantez açarak iyimserliğimiz devam ediyor. Araç bulunurluğu sorunu açıkçası kasımda biraz da talebin yavaşlaması nedeniyle ekim ayında olan dönem gibi değil. Ama aralık ayı özeline bakarsanız biz zaten aralık ayında çok büyük bir hacim planlamamıştık. Dengeli bir durumumuz var. Ne fazla stok ne de talebi karşılayamayacak kadar az stok durumundayız. Sadece talebin biraz gerisindeyiz. 3008 ve 5008 özelinde bakarsak duruma, özellikle bazı versiyonlarında stokumuzun tükenmiş olduğunu görüyoruz. Ay sonu itibarıyla 3008 ve 5008 genelinde stoksuz girme ihtimalimiz var. 2021 yılında ise bu durum pandeminin ne kadar daha uzayacağına bağlı. Çünkü üretim ve tedarik zincirini olumsuz etkiliyor.

 

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...