Türkiye Gazetesi E-Gazete Gazete Aboneliği
Türkiye Gazetesi
Arama
SON DAKİKA YAZARLAR BİZİM SAYFA GÜNDEM POLİTİKA EKONOMİ DÜNYA SPOR YAŞAM RESMİ İLANLAR HABER JET İzle
Türkiye Gazetesi
Türkiye Gazetesi
E-Gazete Abonelik
Gündem
  • Politika
  • Eğitim
Ekonomi
  • Borsa
  • Altın
  • Döviz
  • Hisse Senedi
  • Kripto Para
  • Emlak
  • Otomobil
  • Turizm
Spor
  • Futbol
  • Puan Durumu
  • Fikstür
  • Şampiyonlar Ligi
  • Avrupa Ligi
  • Basketbol
Dünya
  • Orta Doğu
  • Avrupa
  • Amerika
  • Afrika
  • İsrail-Gazze
Yaşam
  • Sağlık
  • Hava Durumu
  • Yemek
  • Seyahat
  • Aktüel
Kültür-Sanat
  • Sinema
  • Arkeoloji
  • Kitap
  • Tarih
Bizim Sayfa
  • Namaz Vakitleri
  • Sesli Yayınlar
Yazarlar
  • Bugünün Yazarları
  • Tüm Yazarlar
Diğer Kategoriler
  • Magazin
  • Teknoloji
  • Resmî Ilanlar
  • Haberler
  • Video Galeri
  • Foto Haber
Kurumsal
  • Hakkımızda
  • İletişim
  • Künye
  • Gazete Aboneliği
  • Danışma Telefonları
  • Yasal
  • Reklam Ver
Uygulamalar Türkiye Gazetesi App Store Türkiye Gazetesi Google Play
Takip Edin Favori mecralarınızda haber
akışımıza ulaşın
X Facebook LinkedIn YouTube Instagram TikTok Next Sosyal
© 2025 İhlas Gazetecilik A.Ş.
Tüm Hakları Saklıdır.
Haber Verin Editör masamıza bilgi ve materyal
göndermek için tıklayın
Bildirin
Kaçırmayın Ücretsiz üye olun, gündemi
şekillendiren gelişmeleri önce siz duyun
  1. Haberler
  2. Ekonomi
  3. Fikri Işık: Yerli otomobil 280 KM'ye kadar çıkacak
Ekonomi

Fikri Işık: Yerli otomobil 280 KM'ye kadar çıkacak

Son Güncelleme: 12 Mayıs, 2016 - 15:48
Whatsapp İkon Bağlantıyı Kopyala
Paylaş
Paylaş
Facebook Facebook X X WhatsApp WhatsApp LinkedIn LinkedIn Next Sosyal Next Sosyal Bağlantıyı Kopyala Bağlantıyı Kopyala
Fikri Işık: Yerli otomobil 280 KM'ye kadar çıkacak
Fotoğraf BaşlığıFikri Isik: Yerli otomobil 280 KM'ye kadar çikacak

Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, yerli otomobilin hızının 280 kilometreye kadar çıkacağını söyledi.

Kaydet
a- | +A

Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, yerli otomobilin son prototipini Habertürk TV canlı yayınında tanıttı.

İşte Bakan Fikri Işık'ın açıklamalarından satırbaşları:

* Giriş cümlesi olarak Türkiye neden böyle bir projeye girdi bu çok önemli. Dünyada teknolojide ciddi bir değişim var.

* Yeni paradigma değişiminde treni kaçırmaması gerekiyordu. Sahaya çıkması gerekiyordu. Bunun elektrikli araç olması gerektiğine karar verdik.

"2 LİRAYA 100 KİLOMETRE GİDİLECEK"

* Öncelikle bu araçta bir batarya var. Siz akşam aracı evinize çektiğinizde, batarya 5-6 saatte güvenli şekilde doldurur.

* Büyükşehirlerde 100 kilometre güvenle gidilebilecek bir batarya olacak. Ancak bu şarjda günde 2 liralık şarj maliyeti olacak. Akşam fişi taktınız, sabah baktınız 2 TL.

* Şehir dışına çıkmanız gerektiğinizde menzil uzatıcı bir motor var. Özellike açıklamak lazım. Bazı elektrikli araçlarda 80-100 KW/S batarya var.

* Boşuna araç üzerine yük. Şarj ihtiyacında ortada kalıyor. Biz onun yerine jeneratör içinde olsun dedik. Aracın bataryası zayıflamaya başladığı anda aracın güvenli bir şekilde yoluna devam etmesini sağlıyor.

* Aracın yolda kalma diye bir derdi yok. Şu anda piyasadaki yakıt tasarrufu en yüksek aracın yarısı kadar.

* Un , yağ ve şekerimiz var şimdi helva yapıyoruz. Çok daha estetik, fonksiyonel olacak. Vites kutusu kalkacak. Geniş ekran olacak.

"YENİ TEKNOLOJİLER UYGULAYACAĞIZ"

* Aynı zamanda otomatik pilot özelliği de olacak. Varolan teknolojiler var onları uygulayacağız. Aynı zamanda yeni teknolojileri de uygulayacağız.

* İddialı bir araç oluşturuyoruz. Büyük bir ekip halinde bu çalışmaları yürütüyorlar. Bir tanesi tam elektrik, bir tanesi hem menzil uzatıcı, bir tanesi Sedan, bir tanesi de Hatchback.

* Şu anda bu arabalardan dört tane var. TÜBİTAK'ın elinde varolan teknolojiyi uyguluyoruz. Bir batarya koyduk araca, o bataryayla testine bakıyoruz.

HIZI 280 KİLOMETREYE KADAR ÇIKACAK

* Kaç basıyor kısmı için şunları söyleyebiliriz. Bugün için 160, 2019'da 180 olacak. Farklı modeller için çalışıyoruz. Bunlar 280 olacak.

* İlginin çok iyi olduğunu söyleyebilirim. Haberler yaygınlaştıktan sonra dünyanın çok iyi firmaları da geldi. Büyük ölçekli firmalar da var. Türkiye içinde büyük, orta, küçük ölçekli firmalar da var.

* Mekanik aksanlı hiç sorunumuz yok. Temel önceliğimiz Türkiye'nin özellikle yerli firma ya da yerli yabancı ortaklığı seçmeliyiz.

"HEDEFİMİZ 2018 HAZİRAN AYINDA ARACIN LANSMANINI YAPMAK"

* Ne zaman satışa çıkacağıyla ilgili takvimden bahsedeyim; 2016 sonuna kadar 30-40 araçlık bir filo üretmeyi hedefliyoruz.

* Bu araçları dünyanın en soğuk ikliminde de, en sıcak ikliminde de deneyeceğiz. 2017'de ise dizayn çalışmalarını devam ettiriyoruz. Çok daha şık, güzel, estetik dizaynlar hazırlanıyor.

* Hedefimiz 2018 Haziran ayında aracın lansmanını yapmak. 2019 sonuna kadar da seri üretime geçelim.

* Elektrikli motorun sürücüsü var. TÜBİTAK bunları şu anda yapmadı ama 2018 sonuna kadar yapmış olacak. En büyük hedefi burada kullanılacak.

* Performansı da çok daha artacak. Tekerleklere dağatan araca hareket ettiren, bu tamamen kendi teknolojimiz. Ticarileşme potansiyeli olan batarya. Bunu aracın altına döşüyoruz. Şehir içinde 100 kilometre bu sayede seyahat edecekler.

* Helikopterde, uçakta kullandığımız GİS'i buraya aktarıyoruz. Şu anda bunları kullanmaya başladık. Her yaptığımız işlemi test etmek durumundayız.

* Bakın şu bataryaya bu teknoloji TÜBİTAK'ta var. Türkiye'nin en büyük eksiği şuydu. Türkiye üretiyor ancak geliştiremiyordu.

* TÜBİTAK'ın batarya teknolojisi var, yazılımı var, sensör teknolojisi var, donanımı var. Bir aracın ihtiyaç duyduğu her teknoloji biz de var.

* Bu bizim açımızdan çok önemli. Bu batarya teknolojisini sadece otomobilde kullanmayacağız. Bu Türkiye'nin en büyük teknoloji geliştirme platformu. Nasıl savunma sanayi teknolojisini alıp otomobilde kullanıyorsak, bu teknolojiyi de birçok yer de kullanacağız.

"BU ARAÇ 4 TEKERLEKLİ YÜRÜYEN BİLGİSAYAR OLACAK"

* Biz Bilim Sanayi Teknoloji Bakanlığıyız. Biz teknolojiyi geliştirmeliyiz. Burada bu teknolojileri geliştirdikçe daha iyisini yapma imkanımız olacak.

* Bu araçta batarya teknoloji olduğu için tamamen kontrol mekanizması elektronik. Hem donanım hem yazılım elektronik.

* Tüm teknolojiler bir yazılımla yönetiliyor. GİS dediğimiz sistem bütün herşeyi yönetiyor. Mesela sensör teknolojisini alalım ele. Önünüzde bir araç var, tehlike durumunda sensörler aracı yavaşlatıyor.

* Bu şu anda var. Ama araç öndeki araçla da iletişim kuracak. Geleceğin teknolojisinde bu var. Diyelim Gebze'den kalktık gidiyoruz. Maillerimizi okuyacağız, araç otomatik pilotta olacak.

* Büyük ölçüde bu teknolojiler olacak. Bu araç 4 tekerlekli yürüyen bilgisayar olacak. Geleceğin teknolojileri de bu.

* Aracın fiyatıyla ilgili şöyle konforundan, güvenliğinden taviz vermiyoruz. Bu aracı bizim tüketicimize çok daha uygun maliyette vermenin çalışması içindeyiz.

* Şu anda rakam olarak teleffuz edersek bu hata olabilir. Şu anda bir rakam ifade etmek doğru değildir. D segmenti bir araç bu. Bunu C segment olarak satmak için çalışmalar yapıyoruz.

* Yedek parça sıkıntıyla ilgili bakın elektrikli araçlarda yedek parça sıkıntısı azalıyor. Araçlarda kullanılan malzemelerin yüzde 70'i kullanılmayacak. Bu araç daha az servise gidecek. Daha çok dijital olacağı için elektronik servis, dijital servis olacak. Yedek parça konusunda sorun olmaz. Altyapıyı şimdiden kuruyoruz.

Kaynak : Habertürk

Editör: ÖMER FARUK DİRLİK
Whatsapp İkon Facebook İkon Bağlantıyı Kopyala
Paylaş
Paylaş
Facebook Facebook X X WhatsApp WhatsApp LinkedIn LinkedIn Next Sosyal Next Sosyal Bağlantıyı Kopyala Bağlantıyı Kopyala
Yayın Tarihi | 12 Mayıs, 2016 - 15:48
Haberle İlgili Daha Fazlası
Ekonomi
Bizi Takip Edin Bizi Takip Edin
X ikonu Facebook ikonu LinkedIn ikonu Next Sosyal Google Haberler ikonu
YORUMLAR
Yorum   0 yorum
ÇOK OKUNANLAR
  • 1
    Fas, Afrika Kupası'na galibiyetle başladı! En-Nesyri...
    Fas, Afrika Kupası'na galibiyetle başladı! En-Nesy...
    Kaydet
  • 2
    Tel Aviv, Türkiye gerçeğini itiraf etti!
    Tel Aviv, Türkiye gerçeğini itiraf etti!
    Kaydet
  • 3
    İstanbul'un yanı başında açılacak! 207 metrelik Türkiye'nin en uzun kaydırağında sona gelindi
    Türkiye'nin en uzun kaydırağında sona gelindi
    Kaydet
  • 4
    Galatasaraylı yıldıza beş kulüp talip oldu, Okan Buruk reddetti: Takımda kalıyor
    Galatasaraylı yıldıza beş kulüp talip oldu, Okan B...
    Kaydet
  • 5
    Afrika Kupası maçları hangi kanalda, nereden izlenir? Maç programı açıklandı
    Afrika Kupası maçları hangi kanalda yayınlanıyor?
    Kaydet
YAZARLAR
  • Prof. Dr. Ekrem Buğra Ekinci
    Prof. Dr. Ekrem Buğra Ekinci Basit ama kanlı bir darbe… Babıali baskını
    Kaydet
  • Cem Küçük
    Cem Küçük Eyes Wide Shut hafif kalır!..
    Kaydet
  • İsa Karakaş
    İsa Karakaş 2026'da memur ve emeklilerini ne bekliyor?
    Kaydet
  • Fatih Selek
    Fatih Selek Medya bağırsaklarını ne zaman temizleyecek?
    Kaydet
  • Akif Bülbül
    Akif Bülbül İnsan, sanat, ödül...
    Kaydet
Bize Haber Verin

Editör masasıyla bilgi ve materyal paylaşmak için tıklayın

GÖZDEN KAÇMASIN
  • San Francisco'da dev elektrik kesintisi! Şehirde hayat felç oldu
    San Francisco'da dev elektrik kesintisi! Şehirde hayat felç oldu
    Kaydet
  • Gözünüzle görmeniz çok zor! Tek başına hareket eden dünyanın en küçük robotu tanıtıldı
    Gözünüzle görmeniz çok zor! Tek başına hareket eden dünyanın en küçük robotu tanıtıldı
    Kaydet
  • Gaflete sebep olan  şeyler çoktur!..
    Gaflete sebep olan şeyler çoktur!..
    Kaydet
  • Receb ayına saygının neticesi
    Receb ayına saygının neticesi
    Kaydet
  • Evinizdeki tehlike airfryer ve tost makinesi! Akciğerlere yapışıp kansere neden oluyor
    Evinizdeki tehlike airfryer ve tost makinesi! Akciğerlere yapışıp kansere neden oluyor
    Kaydet
ÖNE ÇIKANLAR
Doğu Ekspresi biletleri bitti mi, seferler dolu mu? 2025-2026 Kış Seferleri bilet satışları başladı
Doğu Ekspresi biletleri bitti mi, seferler dolu mu?
Kaydet
'Ela Rümeysa Cebeci itirafçı oldu' iddiası
'Ela Rümeysa Cebeci itirafçı oldu' iddiası
Kaydet
Defne Samyeli’den “uyuşturucu partisi” iddialarına tepki: At iziyle it izi karıştı!
Defne Samyeli’den “uyuşturucu partisi” tepkisi
Kaydet
SONRAKİ HABER
Türkiye Gazetesi
Google Haberler E-GAZETE ABONE OL GİRİŞ
Gündem
  • Politika
  • Eğitim
Ekonomi
  • Borsa
  • Altın
  • Döviz
  • Hisse Senedi
  • Kripto Para
  • Emlak
  • Otomobil
  • Turizm
Spor
  • Futbol
  • Puan Durumu
  • Fikstür
  • Şampiyonlar Ligi
  • Avrupa Ligi
  • Basketbol
Dünya
  • Orta Doğu
  • Avrupa
  • Amerika
  • Afrika
  • İsrail-Gazze
Yaşam
  • Sağlık
  • Hava Durumu
  • Yemek
  • Seyahat
  • Aktüel
Kültür-Sanat
  • Sinema
  • Arkeoloji
  • Kitap
  • Tarih
Bizim Sayfa
  • Namaz Vakitleri
  • Sesli Yayınlar
Yazarlar
  • Bugünün Yazarları
  • Tüm Yazarlar
Diğer Kategoriler
  • Magazin
  • Teknoloji
  • Resmî Ilanlar
  • Haberler
  • Video Galeri
  • Foto Haber
Kurumsal
  • Hakkımızda
  • İletişim
  • Künye
  • Gazete Aboneliği
  • Danışma Telefonları
  • Yasal
  • Reklam Ver
Uygulamalar Türkiye Gazetesi App Store Türkiye Gazetesi Google Play
Takip Edin Favori mecralarınızda haber
akışımıza ulaşın
X Facebook LinkedIn YouTube Instagram TikTok Next Sosyal
Haber Verin Editör masamıza bilgi ve materyal
göndermek için tıklayın
Let me Know
Kaçırmayın Ücretsiz üye olun, gündemi
şekillendiren gelişmeleri önce siz duyun
© 2025 İhlas Medya Grubu. Tüm Hakları Saklıdır
Son Dakika Site Haritası RSS KVKK Aydınlatma Metni Gizlilik Politikası Çerez Politikası