Oyak Renault, ihracatındaki gerilemeye rağmen lider oldu

Oyak Renault, ihracatındaki gerilemeye rağmen lider oldu

Ekonomi Haberleri

OYAK Renault, Türkiye'de otomotiv sektörünün adet bazında toplam üretiminin (traktörler hariç) % 29,11'ini, dış satımının da % 30,50'sini gerçekleştirdi.

Otomobilde, sektörün toplam üretim (yüzde 44,70) ve ihracatının (yüzde 45,39) yaklaşık yarısını karşılayan OYAK Renault'u, sırasıyla üretimde Tofaş ve Hyundai Assan, ihracatta Hyundai Assan ve Tofaş izledi.
Sektörün üretim rakamlarına, lider konumdaki OYAK Renault ve diğer Bursalı üretici Tofaş'ın katkısı büyük oldu. nbsp;OYAK Renault, otomobil üretiminin yüzde 44,70'ini (74 bin 387), toplam üretimin de yüzde 29,11'ini (74 bin 387) yaptı. Bu firmayı, toplamda 51 bin 796 adet ve yüzde 20,27'lik payla Tofaş, 41 bin 143 adet ve yüzde 16,10'luk payla Hyundai Assan, 41 bin 13 adet ve yüzde 16,05'lik payla Ford Otosan, 34 bin 498 adet ve yüzde 13,50'lik payla Toyota takip etti. Geçen yılın ilk çeyreğinde 69 bin 5 adet olan ihracatı yüzde 10,25 düşüşle 61 bin 926 adete gerileyen OYAK Renault, buna rağmen otomotiv sektörünün (traktörler hariç) 203 bin 35 adetlik toplam ihracatının yaklaşık üçte birini (yüzde 30,50) tek başına gerçekleştirdi. Renault, 2014 yılının ilk çeyreğinde, binek otomobil pazarında 1 puan, binek ve hafif ticari pazarda ise 0,8 puan pazar payı artışı kaydetti. Marka binek otomobil pazarında %16,3 pazar payı elde etti. Renault Grubu ise, gerçekleştirdiği 21 bin 567 adet satış rakamı ile geçen yılın aynı dönemine göre 1,4 puan artış göstererek %18,7 pazar payı elde etti. Grup, bu sonuç ile ilk çeyrekte elde ettiği en iyi pazar payını kaydetti. Renault'nun amiral gemisi modeli Fluence ise C segmentinde 10.85 pay ile segment 1. si oldu. Dacia, yılın ilk çeyreğinde toplam pazarda geçen yıla göre 0,6 puan artış ile %4,7 pazar payına ulaştı. Dacia, Dokker modelinin başarılı çıkışı ile hafif ticari araç pazarında 6. marka oldu. Dokker Minivan segmentinde 5. sırada yer alıyor. Dacia, toplam pazarda ilk çeyrekte 6. sıraya yerleşti.


nbsp;Oyak Renault, ihracatındaki gerilemeye rağmen lider oldu


PEUGEOT'DAN DİKKAT ÇEKEN KONSEPT
Peugeot Çin'de, 2008 Crossover , Roland Garros özel seri ürün gamı, konsept otomobil Exalt ve 2008 HYbrid Air modelleri ile eşsiz bir teknolojik bilgi birikimini ve tarihinin en genç, en geniş ürün gamını sergiliyor. Peugeot'nun yeni konsept otomobili Exalt, 2012 yılında Onyx konseptiyle başlatılan yaklaşım doğrultusunda geliştirildi. Heyecan ve keyfe adanmış bir konsept olarak tasarlanan Exalt, özgün malzemeleri ve radikal tasarım tercihleri ile dikkat çekiyor. İlk kez Onyx ile ortaya konan karoserin düz ve net kesimi, ham çelik ve köpek balığı derisinin dokusundan esinlenerek tasarlanan yenilikçi bir kaplama olan "Shark Skin" kombinasyonu ile yeniden yorumlanıyor. Bambu sapları ve yapraklarına bir aslan deseni işleyen tasarım geleneksel teknikler uygulayan Çinli bir sanatçı tarafından yapıldı. Araç içi teknoloji her yolculuğu farklı bir deneyim ve keyif anına dönüştürüyor. Peugeot i-Cockpit'in yeni ifadesi, siyah aydınlatma, "Pure Blue" hava temizleyici… Bu sıra dışı seyahat sanatı 340 beygir güç üreten benzinli "Hybrid4" çekiş ünitesi ile yürüyor. Exalt'ın kelime anlamı ise gururlandırmak, yüceltmek, heyecanlandırmak gibi manalar taşıyor.


Skoda'dan yenilik
Skoda'nın kompakt sınıftaki ilk hatchback modeli olan Rapid Spaceback, Türkiye'de satışa sunuldu. Yeni Skoda 5 farklı motor seçeneği ve 44.900 TL'den başlayan fiyatlarla satılıyor. Rapid Spaceback, diz mesafesi açısından hayli cömert ve sınıfının en genişi. 384 lt'lik bagaj hacmi, arka koltuklar yatırıldığında 1.349 litreye çıkabiliyor. Aracın giriş seviyesinde, 5 ileri manuel şanzımanla sunulan 1.2 lt (75 beygir) üç silindirli benzinli motor yer alıyor. Bu motorun yakıt tüketimi ortalama 100 km'de 5.9 lt. 105 beygirlik 1.2 lt TSI motor ise 6 ileri manuel şanzımanla 100 km'de 5.4 lt tüketim değeri sunarken, Rapid Spaceback'in en güçlü benzinli motor seçeneğini 122 beygirlik 1.4 lt TSI oluşturuyor. Özel olarak 7 ileri DSG çift kavramalı otomatik vites kutusuyla donatılan bu motor, 100 km'de ortalama 5.8 lt tüketiyor.


Dünyanın hidrojen yakıt hücreli ilk seri üretim aracı
Dünyanın hidrojen yakıt hücreli ilk seri üretim aracını üreten Hyundai, ix35 Fuel Cell ile Avrupa'daki girişimlerini ve projelerini artırmaya başladı. 75 adet hidrojenli aracı Avrupa'nın altı büyük şehrinde kullanacak olan Hyundai, yapmış olduğu ortaklıklarla gelecekteki projelerinin gerçekleşme vaadlerini de güçlendiriyor. Hyundai ix35 Fuel Cell, aslında sürüş özellikleri ve performans olarak standart 1.6 litrelik ix35 (136 bg) ile aynı, ancak günümüzdeki elektrikli araçlardan daha verimli. Hidrojen dolumu yine yakıt dolumu gibi birkaç dakika süren ix35 Fuel Cell, 0'dan 100 km/s hıza 12,5 saniyede ulaşıyor, maksimum 160 km/s hıza çıkabiliyor ve arada başka bir doluma gerek duyulmaksızın 594 km yol yapabiliyor. nbsp;


Otomotiv, yeni projelere "pazar" oldu



Otomotiv endüstrisinin merkezi olan Bursa, önümüzdeki günlerde sektöre yön verecek önemli bir etkinliğe daha hazırlanıyor. Türkiye'yi 2023 yılındaki 500 milyar dolar ihracat hedefine Ar-Ge, tasarım ve inovasyon ile taşımaya hazırlanan Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB), bu yönde hedefine ulaşabilmek için organize ettiği 'Türkiye Otomotiv Sektöründe Geleneksel Ar-Ge Proje Pazarı' ve 'Otomotiv Komponent Tasarım Yarışması'nın üçüncüsünde sektörün tüm paydaşlarını bir araya getiriyor. nbsp;Yarışmanın ödül töreni Bursa'da 17-18 Nisan tarihlerinde Atatürk Kongre ve Kültür Merkezi'nde gerçekleşecek.


'HAFİF TİCARİ'DE ÜNLÜ MODEL YENİLENİYOR
16 yıldır Avrupa'da hafif ticari araç lideri Renault, 1998 yılından bu yana pazarının zirvesinde yer alan Trafic modelini 2014 yazında yeniliyor. Yeni Trafic binek otomobil özellikleri taşıyor. Konforlu, çekici ve kaliteli kabin, ön cam, bir önceki nesil ile karşılaştırıldığında, binek otomobillerde olduğu gibi çok daha eğimli düzenlenmiş. Yeni Renault Trafic, 90 litre kapasitesi ile pazarın en iyi eşya saklama kapasitesini sunuyor ve pazarın en uzun yük taşıma kapasitesine sahip (L2 versiyonu: 4.15 metre).




HAFTANIN OTOMOBİLİ
Volkswagen Golf
Fiyatı: 55.000 TL'den başlıyor

nbsp;Oyak Renault, ihracatındaki gerilemeye rağmen lider oldu




ARTILARI
Kalitesi, ünlü alman teknolojisi, kemikleşmiş çizgileri ve kullanım rahatlığıyla rakiplerinden ayrılıyor. Kliması, ses sitemi, multimedya sistemi de fark oluşturan özelliklerinden. Güvenlik testlerinden aldığı başarılı sonuçlar ve yolda giderken ses yalıtımı ve verdiği tok his sayesinde de artı puan topluyor.


EKSİLERİ
Marka imajı ve alman otomobillerinin imajı birleşince haliyle beklentiler de artıyor. Koltuklardaki malzeme kalitesi ve bazı donanım seviyeleri beklentilerimin altındaydı. Genelde bakıldığında eksileri az olan bir otomobil. Bir de sanırım biraz kemikleşmiş çizgilerinde daha belirgin bir değişiklik bekler oldum ben.



Teknik özellikleri
1.2 litre, TSI 105 beygir benzinli, düz ve otomatik vites ve 1.4 litre, TSI 122 beygir benzinli, düz ve otomatik, 1.4 litre, TSI 140 beygir benzinli, otomatik vites, 1.6 litre, TDI 90 beygir dizel, otomatik vites ve 1.6 litre, TDI 105 beygir dizel, düz ve otomatik vites seçenekleriyle satılıyor.



Öne çıkan rakipleri:
Hyundai i30, Honda Civic, Opel Astra, Ford Focus, Peugeot 308, Citroen C4, Toyota Auris, Renault Megane, Seat Leon



nbsp;Oyak Renault, ihracatındaki gerilemeye rağmen lider oldu

Land Rover "transparan sanal kaput görüntüleme" konseptini tanıtıyor

Bu teknoloji aracın önündeki zemini sürücünün önünde gösterek, sanal olarak aracın önünü görünmez kılıyor.Teknoloji aracın altındaki ve önündeki zeminin tamamen görülmesini sağlayarak, normalde görülmesi güç engellerin de açığa çıkmasına olanak sağlıyor. Land Rover, aracın önünü sanal olarak görünmez kılarak öndeki zemini sürücülere dijital formda gösteren öncü bir teknoloji geliştiriyor. Bu teknoloji, dik bir rampa tırmanan ya da dar bir alanda manevra yapan sürücüye hem aracın önündeki zemini hem de ön tekerleklerin pozisyonunu ve açısını sunan geniş açılı bir görüntü sağlıyor. Land Rover Araştırma ve Teknoloji Direktörü Dr Wolfgang Epple: "Önümüzdeki 25 senenin otomotiv dünyası için en dinamik ve heyecanlı seneler olacağına inanıyoruz" dedi. nbsp;




BURCU ÇETİNKAYA İLE OTOMOBİL SEVDASI
SORULARINIZI, MERAK ETTİKLERİNİZİ BİZİMLE PAYLAŞIN
Artık burcu.cetinkaya@tg.com.tr veya Twitter/bbcetinkaya'ya merak ettiğiniz modelleri, sektörün ileri gelenlerine iletmek istediğiniz soruları yazabilirsiniz.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...