Modifiye yaptırana adrenalIn bedava

Modifiye yaptırana adrenalIn bedava

YAŞAM Haberleri

Aracını kendi hayal dünyasındaki gibi değiştirmek isteyen kullanıcıların sıklıkla başvurduğu 'modifiye' âdeta bir tutkuya dönüştü.

FATİH GÜRBÜZ
Yeterli bütçesi olmayanlar ya da kendi tarzını ortaya koymak isteyenler; aracın hızını artırarak, egzoz patlatarak veya ses sistemini açarak farklı olmanın yollarını deniyor. Modifiyede aslında daha pek çok detay var ama işin özünde yüksek satış rakamlı performanslı otomobillere ulaşamayanların kendi bütçelerine uygun bir aracı düzenleyerek, hayallerindeki modellere yaklaşmak yatıyor. Bir nevi rekabet diyelim, ya da böyle mutlu oluyor, kendilerini tatmin ediyorlar. Modifiye tutkusunu, konuyu yakından bilen Automag Genel Yayın Yönetmeni ve Drift Pilotu Volkan Arısoy ile konuştuk.

Volkan Bey modifiye nedir?
Modifiye kelime olarak nbsp;değiştirmek, kişiselleştirmek anlamına gelir. İngilizce'de yer alan "Tuning" ya da "Modify" kelimelerinin karşılığı olarak kullanılır. Aslında modifiye genel bir kavram olmakla beraber, otomobil camiasında daha sık yer almaktadır. Özellikle otomobillere yapılan bütün değişiklikleri tek bir çatı altında toplar. Modifiyeyi birkaç farklı kategoride inceleyebiliriz. Motor, karoser, iç aksam ve yürüyen aksam gibi. Bu kategoriler içinde otomobilinizi bütçenize göre modifiye edebilirsiniz. Mesela motor performansınızı çeşitli şekillerde arttırabilir, faklı bir gövde kiti kullanabilir, yol tutuşu iyileştirmek için özel amortisör kiti takabilir, frenlerinizi güçlendirebilirsiniz. Bunların yanında iç mekânda daha farklı ürün ve aksesuarlar ile aracınıza daha zengin bir görünüm kazandırabilirsiniz. İşte bu da size, zevkinize göre hazırlanmış bir otomobile binme keyfi yaşatır ki, otomobil severler için paha biçilmez. nbsp;
Hangi araçlara modifiye yapılır?
Modifiyede araç sınırlaması yoktur. Hemen hemen bütün araçlara modifiye yapılabilir. Lakin önemli olan ne tip bir modifiye yapılacağıdır. Burada tercihlere göre hareket etmek gerekir. Eğer arzunuz performans ise, o zaman mutlaka modifiye yapmak istediğiniz otomobili teknik açıdan doğru analiz etmelisiniz. Bakalım aracınızda beklediğiniz performans kriterlerine uygun bir altyapı var mı? Var diyelim motorun durumu ne? Maksimum ne kadarlık bir güç artışı beklentiniz var? Düşündüklerinizi bu işi iyi bilen ustalara danışıp, olabilirliğini sorgulamalısınız. nbsp;
Modifiye yaptırana adrenalIn bedava

Diyelim aldığınız cevaplar içinize sindi, öyleyse işleme başlayabilirsiniz. Şimdi mesele doğru parçaları seçmek ve titiz çalışan bir usta bulmaktır. Yalnız şurasını kesinlikle unutmayın ki yapacağınız her işlem motor ömrünü kısaltacaktır, en ömürlü motor orijinalidir. nbsp;
Niçin Doğan, Şahin, Serçe gibi kuş serileri ve Honda'lar tercih ediliyor?
nbsp;Cevabı basit. Maliyet! Mâlum modifiye masraflı bir iştir. Otomobile yaptığınız her ilave, havaya giden bir harcamadır ve geri dönmeyecektir. Bu sebeple, gençler bahsi geçen markaları seçerler. Çünkü işin içinden düşük modifiye maliyeti ile çıkabilir, üstelik sınırsız parça imkânı bulabilirler. Honda sadece Türkiye'de değil dünyanın her yerinde modifiyeciler tarafından tercih ediliyor. Bilhassa Civic. Hem spor hem de performanslı bir model olması dışında, birçok yan sanayi aksesuar ve modifiye parçaları kolay bulunuyor. İkinci elde uygun rakamlarda satın alınabilmesi de cabası. Bir genç 10-15 bin TL aralığında modifiyeye açık bir model sahibi olabiliyor. Kuş serisi için de aynı şekilde düşünmek yanlış olmaz. Hem yedek parça ucuzluğu, hem modifiye parça zenginliği, hem de fiyat olarak ulaşılabilir olması, tercih edilmelerinde büyük rol oynuyor.
Modifiyeli araçların iyi ve nbsp;kötü yanları neler?
nbsp;Aslında buna, "kime ve neye göre" diye bir soruyla cevap vermek gerekli. Ülkemizde maalesef şöyle bir kanaat var, orijinalliği bozulunca bir otomobil çöp oluyor. Tamamen yanlış. Evet orjinalliği bozulmuş otomobiller, değer kaybedebilir, bu doğru ama orjinaline sadık kalınarak modifiye edilmiş otomobillerin de bir o kadar değeri artar. Yukarıda bahsettiğimiz gibi, bir otomobile doğru ve emin ellerde yapılmış modifikasyon zarar vermez, aksine daha faydalı bile olabilir. Ne gibi? Şöyle düşünelim. Siz fabrikadan tamamen standart bir sürüş ve sürücü profiline göre dizayn edilmiş bir otomobil alıyorsunuz. Yüzde 25'lik bir performans artışı yapıyorsunuz. Buna paralel mevcut fren sistemini ve yürüyen aksamını modifiye edip iyileştiriyorsunuz. Günün sonunda fabrika çıkışlı standart modele göre, daha performanslı, daha iyi yol tutan ve daha çabuk duran bir otomobile kavuşuyorsunuz. Şimdi bu soruyu ben size sorayım, sizce modifiyeli olan mı iyi yoksa modifiyesiz olan mı? nbsp;İşin özü doğru otomobil için doğru ekipman ve ürünleri kullanmakta. Eğer kitabına uygun biçimde yaparsanız, modifiye iyidir.
Modifiye yaptırana adrenalIn bedava

Sahi otomobil üreticileri neden nbsp;modifiyeli otomobil üretmiyor?
nbsp;Dünyada hemen hemen her otomobil üreticisi mutlaka ürün gamları içinde en çok tutulan bir veya birkaç modelinin performanslı yani modifiyeli versiyonlarını üretiyor. Tabi ki düşük üretim maliyeti ve satış politikaları dikkate alınarak, her tüketicinin kesesine uygun model tercihleri yapmaları esas alınıyor ama yüksek maliyetli performanslı modellerde göz ardı edilmiyor. Bu performanslı modeller diğer serideki kardeşlerinden daha güçlü bir motor, daha agresif bir gövde kiti, daha farklı jant-lastik kombinasyonu ve tabi ki daha farklı bir iç dizaynda üretiliyor. Düşünün, BMW 3 serisi modelleri içinde 100 beygirden 300 beygire kadar farklı donanım ve performansta otomobiller var. Bunlar içinden istediğiniz performansta bir otomobili alabiliyorsunuz. Tabii kesenize uyarsa. Hatta bu modellere birçok farklı modifikasyonda yapabiliyorsunuz. Ama BMW bu eziyetten sizi M modeli ile kurtarıyor. Aynı mantık Mercedes içinde geçerli... Elbette AMG serileri diğerlerine kök söktürüyor. Uzun lafın kısası, fabrikalar bu tip performanslı modelleri kendi bünyelerinde zaten üretiyorlar. Daha düşük gelir grubundakileri de kaçırmıyorlar, zira asıl satış onlara yapılıyor. Daha fazla satabilmek için ince satış politikaları izliyorlar.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...