Beyaz eşya satışları ilk çeyrekte yüzde 11 arttı

Beyaz eşya satışları ilk çeyrekte yüzde 11 arttı

EKONOMİ Haberleri

Koronavirüs pandemisine rağmen mart ayında Türkiye’de altı ana ürün grubundaki beyaz eşya satışları bir önceki yılın mart ayına kıyasla yüzde 14 artarken ihracat yüzde 5 azaldı.

Söz konusu altı ana ürün grubunda iç pazar, yılın ilk üç ayında ise 2019'un aynı dönemine göre yüzde 11 büyüdü. Söz konusu ürün gruplarında ilk üç ayda ihracat oranı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 3 artarken, üretim seviyesi korundu. Türkiye Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği Başkanı Can Dinçer, nisan ayı itibarıyla pandeminin etkisinin daha net şekilde hissedileceğini belirterek, “Covid-19 krizi en büyük ihracat pazarımız Avrupa’yı dramatik bir şekilde etkiledi. Ülkemizin lokomotif sektörlerinden olan beyaz eşya sektörü için devletimizin sağlayacağı bazı vergi düzenlemeleri ve uygulamalar, istihdamın korunması ve ekonomiye güçlü katkımızın sürmesi açısından büyük önem arz etmektedir” dedi.

 

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...