Sevgiliye 3 milyar liralık hediye
EKONOMİ Haberleri
14 Şubat Sevgililer Günü ile birlikte piyasalar da hareketlendi. Her yıl Sevgililer Günü haftasında çiçek, mücevher, elektronik eşya ve kozmetik gibi bazı ürünlerin satış cirolarında yüzde 100’e varan artışlar gözlendiğini ifade eden Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, organize perakendenin genelinde ise ortalama cironun yüzde 25 ila yüzde 30 arttığını kaydetti.
Bu yıl da benzer bir artış beklediklerini dile getiren Sinan Öncel “BKM verilerine göre, 2019’da Sevgililer Günü’nü de kapsayan 8-14 Şubat haftasında 913 milyon TL’lik elektronik eşya, 707 milyon TL’lik sağlık ürünü ve kozmetik, 344 milyon TL’lik de mücevher satışı yapıldı. Bu yıl da yine benzer bir artış trendi bekliyoruz. Bu yıl 14 Şubat’ta kartlı alışveriş tutarının, 500 milyon TL’si Sevgililer Günü’ne özel hediyelik alışverişi olmak üzere 3 milyar TL’nin üzerine çıkacağını tahmin ediyoruz” dedi.