Yeni Hyundai Kona sınıf başkanlığına oynuyor

Düzenleyen: / Kaynak: Türkiye Gazetesi
- Güncelleme:
Yeni Hyundai Kona sınıf başkanlığına oynuyor

T-Otomobil Haberleri  / Türkiye Gazetesi

B-SUV segmentinde yer alan Hyundai Kona, yeni platformu ve uzun dingil mesafesi ile bir üst sınıftaki rakiplerine oldukça yaklaşıyor. Genişleyen ve yükselen yeni model; ısıtmalı koltukları, ön konsolda yer alan dev gösterge panelleri, iyileştirilmiş süspansiyon sistemi, teknolojik altyapısı ve 198 beygirlik güç üreten motoru ile sınıf başkanı olmaya aday…

KAAN ZENGİNLİ'NİN HABERİ - Hyundai’nin B-SUV segmentindeki temsilcisi Kona tamamen yenilendi. Yeni Kona, Türkiye’de 1.0 TGDI (120 beygir), 1.6 TGDI N Line (198 beygir) ve 1.6 GDI Hybrid (105 beygir) motorlarla satışa sunuluyor. Şubat ayında ise tamamen elektrikli modeli yollarda olacak. Biz ise sayfamızda 1.6 TGDI N Line (198 beygir) modelini anlatacağız. Yeni platformu sayesinde selefine göre daha büyüyen ve yükselen Kona, sınıfında rekabeti farklı bir boyuta taşıyor. Otomobilin ön kısmında Hyundai Staria’da kullanılan ışık çizgisi dikkat çekiyor. Gündüz farı olarak kullanılan ışık çizgisi otomobili oldukça modern gösteriyor. Ayrıca yeni modelde yer alan şişkin çamurluklar, önde ve arkada aydınlatma grubuna ev sahipliği yapıyor. Şu an satılan 3 motor seçeneğinde de 18 inç jantlar sunuluyor. N Line’da kullanılan jantlar ise daha sportif bir tasarıma sahip. Yan kısımda Z formundaki kat çizgileri ise yeni Kona’ya agresif bir görünüm kazandırıyor. Otomobilin arkası kısmında da önde olduğu tek şerit bir LED stop grubu yer alıyor. Ayrıca çift egzoz çıkışı sportif görünümünü tamamlıyor. 

Yeni Hyundai Kona sınıf başkanlığına oynuyor

İÇİ DAHA GENİŞ HÂLE GELDİ

Yeni platform ile artırılan dingil mesafesinin otomobilin içini daha da genişlettiği görülüyor. Kavisli gösterge ve multimedya paneli tek parça gibi dursa da iki adet 12,3 inç ekran yer alıyor. Gösterge ekranı birçok güncel Hyundai’de olduğu gibi sağ ve sola sinyal verildiğinde ayrı ayrı kör noktaları gösteriyor. Multimedya ekranında 360 derece kamera sayesinde park anında oldukça güvenli bir kullanım sunuluyor. Vites kolu direksiyonun sol tarafına taşınarak orta konsolda daha geniş alan imkânı tanıyor. Ayrıca N Line donanıma özel direksiyon simidi ve alüminyum pedallar otomobilin sportif karakterini yansıtıyor. 

TÜM KOLTUKLAR ISITMALI

Diğer Kona modellerinden farklı olarak koltuklar süet ve deri karışımı olarak geliyor. Klima kumandaları ve müzik sistemi kumandalarının fiziksel butonlara sahip olması, kullanımı kolaylaştıran bir etken. Sürücü ve ön yolcu koltuğu elektrik kontrollü ısıtma ve soğutma özelliğine sahip. Arkada ise sadece ısıtma özelliği sunuluyor. Arka koltuk yatıyor ve 466 litre olan bagaj hacmi 1.300 litreye kadar çıkıyor.

Yeni Hyundai Kona sınıf başkanlığına oynuyor

0-100 KM, 8,1 SANİYE

Testini gerçekleştirdiğimiz 1.6 TGDı N-Line DCT 4×4’te modeli 198 beygir güç üretiyor. 7 ileri çift kavramalı şanzıman 265 Nm tork sağlıyor. Otomobil 0-100 km/s hızlanmayı 8,1 saniyede tamamlarken maksimumum hızı 210 km/s olarak belirtiliyor. Hyundai Kona 1.6 T-GDi N-Line DCT 4×4’ün ortalama yakıt tüketimi ise 6,9 litre/100 km… 

SÜSPANSİYON VE YOL TUTUŞ ÖZELLİKLERİ 'İYİLEŞTİRİLDİ'

Süspansiyon konforu eskisine göre daha iyi olan otomobilin yol tutuşu da güvenli. Orta konsolun alt kısmında sürüş modu seçimi butonu var. Bu buton Drive ve Traction olmak üzere 2 ana seçeneğe sahip. Bunlardan Drive seçeneği içinde Eco, Comfort ve Sport olmak üzere 3 alt seçenek var. Traction seçeneğinde de farklı zemin şartlarına yönelik olarak çekiş kontrol sistemi Snow, Mud, Sand (kar, çamur, kum) olmak üzere 3 farklı seçenekte ayarlanabiliyor.

Düzenleyen:  - T-Otomobil
Kaynak: Türkiye Gazetesi
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...