Google Linke Tıkla, Türkiye Gazetesi'ni Google Favorilerine Ekle!

Zayıflamak isteyenler dikkat! Faydaları saymakla bitmiyor: Beyindeki iltihaplanmayı bile azaltıyor

Zayıflamak isteyenler dikkat! Faydaları saymakla bitmiyor: Beyindeki iltihaplanmayı bile azaltıyor
Fotoğraf Başlığı Zayıflamak isteyenler dikkat! Faydaları saymakla bitmiyor: Beyindeki iltihaplanmayı bile azaltıyor

Brezilya’da yapılan yeni bir araştırma, chia tohumu ve türevlerinin aşırı işlenmiş gıdaların beyin ve vücut üzerindeki olumsuz etkilerini azaltmaya yardımcı olabileceğini ortaya koydu. Çalışmaya göre chia, tokluk hissini artırarak aşırı yeme davranışını baskılayıp beyin iltihabına karşı koruyucu bir rol üstlenebiliyor.

Kaydet
a- | +A

Ultra işlenmiş gıdaların , tip 2 ve riskini artırdığı bilinirken, araştırmacılar chia tohumunun bu etkileri dengeleyip dengeleyemeyeceğini inceledi. Victoria Federal Üniversitesi’nde yürütülen ve Nutrition dergisinde yayımlanan çalışmada, chia tohumundan elde edilen un ve yağın, yüksek yağ ve şeker içeren beslenmenin beyin üzerindeki etkileri araştırıldı.

Zayıflamak isteyenler dikkat! Faydaları saymakla bitmiyor: Beyindeki iltihaplanmayı bile azaltıyor
Başlık ResmiZayıflamak isteyenler dikkat! Faydaları saymakla bitmiyor: Beyindeki iltihaplanmayı bile azaltıyor

Araştırma kapsamında fruktoz açısından zengin bir diyetle beslenen fareler gözlemlendi. İlk aşamada hayvanlarda metabolik bozulma oluşturulurken, sonraki haftalarda bazı gruplara chia yağı, bazılarına ise chia unu verildi. Sonuçlar, özellikle chia yağının hissiyle bağlantılı genleri harekete geçirdiğini; chia unu ve yağının ise iştahı düzenleyen leptin hormonuna beynin verdiği cevabı güçlendirdiğini gösterdi.

BEYİNDEKİ İLTİHAPLANMAYI AZALTIYOR

Bilim insanları, chia tüketiminin beyindeki iltihaplanmayı azalttığını ve aşırı yeme eğilimini bastırdığını belirtti. Bu etkinin, iştah kesici ilaçların çalışma biçimine benzerlik gösterdiği ifade edildi. Ayrıca chia ununun, beyin hücrelerini iltihap kaynaklı hasara karşı daha güçlü şekilde koruduğu vurgulandı.

Araştırmacılar, chia tüketiminin tek başına kilo kaybı sağlamadığını ancak bunun yüksek kalorili diyetle ilişkili olabileceğini belirtti. Uzmanlara göre ve türevleri, sağlıksız beslenmeyle bağlantılı metabolik hastalıkların kontrolünde destekleyici bir seçenek olarak öne çıkıyor.

Whatsapp İkon Facebook İkon Bağlantıyı Kopyala
Yayın Tarihi |
Haberle İlgili Daha Fazlası
Chia Tohumu obezite diyabet Zihinsel Gerileme Beslenme Metabolik Hastalıklar Beyin sağlığı Iltihaplanma tokluk Iştah Düzenleme leptin hormonu Sağlık
Bizi Takip Edin Bizi Takip Edin
YORUMLAR
ÖNE ÇIKANLAR
SONRAKİ HABER

Haber Asistanı

Son 30 günün haberleri
📰

Türkiye Gazetesi Haber Asistanına Hoş Geldiniz!

Son 30 güne ait haberleri, spor gelişmelerini veya yazar yazılarını sorgulayabilirsiniz.