Brezilya donanmasına ait savaş gemisi sökülmek için İzmir Aliağa getirildi. Gemiyle birlikte tartışmalar da beraberinde geldi. Geminin söküm sürecinde çevreye ve insanlara zarar vereceği iddiası üzerine Bakanlıktan açıklama geldi.
Su üstündeki yaşamda yıllarca adından söz ettiren ve 1987 yılından beri denizlerde varlığını sürdüren Astor adlı dev gemi bu defa zenginleri gezdirmek için değil, su üstündeki varlığına son vermek için rotasını İzmir Aliağa’ya çevirdi.
Kuru yük gemilerinden tankerlere, savaş gemilerinden yüzen otellere kadar çok farklı kullanım amaçlarına hizmet eden yüzlerce dev gemi, ömürlerini tamamladıktan sonra Aliağa'daki gemi geri dönüşüm bölgesinde ekonomiye kazandırılıyor.