Google Linke Tıkla, Türkiye Gazetesi'ni Google Favorilerine Ekle!

Hamilelere yemek serbest

Hamilelere yemek serbest
Fotoğraf Başlığı Hamilelere yemek serbest

Hamileyken tüketilen bitter çikolatanın, bebeğin beyin gelişimine katkısı olduğu ortaya çıktı. Uzmanlar haftada 3-4 kez bitter çikolata yemenin bebeğin sağlığı açısından önemli olduğunu söyledi.

Kaydet
a- | +A

Kadın Doğum ve Tüp Bebek Uzmanı Doç. Dr. Hakan Çoksüer hamile kadınların haftada 3-4 kez bitter çikolata tüketmesinin bebeğin gelişimine pozitif etki edeceğine dair şu açıklamalarda bulundu:

"Son yıllarda yapılan çalışmalarda bitter çikolata tüketen hamile kadınlarda bebeğin gelişimi daha iyi olduğu yönünde sonuçlar elde edildi. Bitter çikolatanın içinde bulunan teobromin maddesi, özellikle damarları gevşetiyor, insanları rahatlatıyor, damar sertliğini önleyerek hamilelik esnasında gebelik tansiyonu dediğimiz durumdan da koruyor. Bununla ilgili Yale Üniversitesi'nde 2 bin 290 hasta üzerinde yapılan çalışmada bitter çikolatanın içerisindeki teobromin maddesi sayesinde gebelik zehirleme riskinin daha az olduğu ve bebeğin gelişiminin daha iyi olduğu yönünde veriler elde edilmiştir."

Bitter çikolatanın tetiklediği endorfin ve serotonin hormonlarına da dikkat çeken Doç. Dr. Çoksüer, “bunlar mutluluk hormonudur ve insanların duygu durumunu pozitif yönde etkilerler. Bununla ilgili Helsinki Üniversitesi'nde yapılan çalışmada bitter çikolatanın içerdiği endorfin ve serotonin sayesinde bebeğin gelişimi de olumlu yönde etkilenmiş oluyor” dedi.

Whatsapp İkon Facebook İkon Bağlantıyı Kopyala
Yayın Tarihi |
Haberle İlgili Daha Fazlası
Sağlık
Bizi Takip Edin Bizi Takip Edin
YORUMLAR
ÖNE ÇIKANLAR
SONRAKİ HABER

Haber Asistanı

Son 30 günün haberleri
📰

Türkiye Gazetesi Haber Asistanına Hoş Geldiniz!

Son 30 güne ait haberleri, spor gelişmelerini veya yazar yazılarını sorgulayabilirsiniz.