Markayı tescille korumak tüketiciye güven sunuyor

Düzenleyen: / Kaynak: HABER MERKEZİ
- Güncelleme:
Markayı tescille korumak tüketiciye güven sunuyor

Ekonomi Haberleri  / HABER MERKEZİ

Türkiye’de İş Dünyası dergisi, ‘Mahkeme Sohbetleri’ adını verdiği buluşma serileri ile her ay iş dünyasını yakından ilgilendiren konuları, sektör liderleriyle tartışmaya devam ediyor. Mahkeme Sohbetleri’nin bu ayki gündeminde, “e-Ticaret platformlarındaki işletmeler için marka koruma stratejileri ve bu alanda yapılan güncel değişimler” vardı.

Destek Patent iş birliği ile gerçekleşen Mahkeme Sohbetleri’nin beşincisine; Destek Patent Yönetim Kurulu Başkanı Kemal Yamankaradeniz, Türkiye’de İş Dünyası Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Celal Toprak, Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Eski Başkanı Mustafa Çıkrıkçıoğlu, İstanbul Ticaret Odası (İTO) Yönetim Kurulu Sayman Üyesi Ahmet Özer, Toptan.tr CEO’su Sezgin Şener, Tempo CEO’su Cemal Akar katıldı. 

E-TİCARET’TE büyük ZENGİNLİK YATIYOR

Destek Patent Yönetim Kurulu Başkanı Kemal Yamankaradeniz, E-Ticaret’in gelişmekte olan bir sistem olduğuna işaret ederek, “Bu sayede ortaya çıkan yeni ticaret modeliyle artık sınırlar ortadan kalkıyor ve dünya küçük bir köy hâline geliyor. E-Ticaret’in artmasıyla Türkiye’de marka sayısında da hızlı artış kaydediliyor. İnternet platformunda yer alan markaların tescilli olması şartı var. Taklit ürünlerin yer almaması adına konulan bu şartı değerli buluyorum. E-Ticaret sitelerinin arkasında büyük bir zenginlik yatıyor. Hem satılan ürünlerin ulaşımı hem de garantili satışın sağlanması bakımından ürünlerin kalite kontrolü ve tüketici haklarının sağlama alınması gerekiyor. Markaların tescille korunması tüketiciye güven sunması açısından giderek önem kazanıyor” dedi.

MARKALAR E-TİCARET’LE ŞEKİLLENİYOR

Eski TİM Başkanı Mustafa Çıkrıkçıoğlu, e-Ticaret’te tescilin önemini değerlendirerek şunları söyledi: Teknoloji çok hızlı gelişiyor. İthal edilen bir mal bize ulaşana kadar yeni model çıkmış oluyor. E-Ticaret ihracatta en önemli kanallardan birisi. Ama maalesef biz bu konuda arzu edilen seviyeye hâlen gelemedik. İnternet mecrasındaki satışların globalleşmesi teşvik edilmeli. Geleceğin markaları e-Ticaret’le şekilleniyor. Maliyetleri de düşürdüğü için e-Ticaret her geçen gün daha fazla değerleniyor. Bu da beraberinde tescil sisteminin önemini artırıyor. Fikrî ve sınai haklarımızı bilmek, bu alandaki yeni gelişmelere vâkıf olmak, unuttuklarımızı hatırlamak ya da değişimlerden haberdar olmak Türk ekonomisine yön veren iş insanları için büyük bir katma değer.

KÜÇÜK ESNAFI REKABETE AÇIYOR 

Toptan.tr CEO’su Sezgin Şener, Türkiye’deki üreticileri perakendecilerle buluşturduklarını anlatarak, “Bunlar rekabet konusunda geri kalan küçük esnaflar yani hepimizin mahallesinde olan bakkal, manav vb. gibi küçük ölçekli işletmeler. Bu işletmeler işleri iyi de olsa zincir mağazaları olan dev şirketlerle rekabet edemiyorlar. Üreticilerle blok anlaşmalar yapıp sanki kendi şubemizmiş gibi her birim şubeye onlarla rekabet edebilecek şekilde uygun fiyatlı ürün tedariki yapıyoruz” dedi.

E-TİCARET ZORUNLU KILIYOR

Tempo CEO’su Cemal Akar, girişimlerinden yola çıkarak konuyu şöyle değerlendirdi: Kendi girişimlerimiz açısından e-Ticaret’e bakacak olursak, 3 şekilde bağlantımız bulunuyor. B2B, B2C ve C2C bu üç alanda girişimci ve yatırımcı olarak pozisyon alıyoruz. B2C ihracatının patent konusuyla doğrudan ilişkili olduğunu düşünüyorum. Yani Türkiye’de bir markanın yurt dışına ürün gönderebilmesi için markalaşması ve güven vermesi gerekiyor. Bu da doğrudan tescili markalar için kaçınılmaz hâle getiriyor.

PATENT OLMAZSA TAKLİT YAYGINLAŞIR

İstanbul Ticaret Odası (İTO) Yönetim Kurulu Sayman Üyesi Ahmet Özer, dijitalleşmeyle beraber günümüzde ürüne ulaşmanın kolaylaştığını belirterek, “e-Ticaret hızla gelişiyor. Dünyanın herhangi bir yerindeki bir ürüne imkânlar doğrultusunda anında ulaşabiliyoruz. Dünya küçücük bir köy hâline geldi. Yılda bir ya da iki defa Çin’deki fuarlara gidiyorum. Orada şöyle bir sistem var; burada üretilen bir ürünün tescilini Çinli üretici kendi ülkesinde alıyor. Hâliyle kendi ülkesinde sizin fikrinize sahip çıkıyor. Eğer patent tescili olmazsa kendi üretiminiz olan ürününüz başkası tarafından kopyalanıp çalınabiliyor. Bu yüzden üreticiler, ürünleri ne olursa olsun patent tescili ile korumalı” diye konuştu.

Düzenleyen:  - Ekonomi
Kaynak: HABER MERKEZİ
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...