Ömer Temür | İSTANBUL

Pandemi ile birlikte yıldızı parlayan e-Ticaret sektörü tarihî günlerini yaşıyor. 2020 yılında yüzde 85 büyüyen e-Ticaret sektörü, 250 milyar TL’lik bir hacme ulaşmıştı. Yıl sonu hedefini 400 milyar lira olarak belirleyen sektörden rekor haberleri geliyor. NASDAQ Borsasında kote olan ilk ve tek Türk şirketi Hepsiburada’nın siparişleri yılın ikinci çeyreğinde yüzde 37,9’luk artışla 13,1 milyona çıkarak tüm zamanların en iyi çeyrek sonuçlarına ulaştı. Altı aylık sipariş ise yüzde 44 artışla 22,3 milyon oldu. Rekor siparişlerle birlikte firmanın ikinci çeyrekte satışları yüzde 38,2 artışla 5,9 milyar TL’ye, altı ayında satışları da yüzde 58,2 artışla 10,4 milyar TL’ye yükseldi. Satışların yüzde 69’u pazar yerine üye şirketlerden geldi. Platformdaki kadın girişimcilerin sayısı da arttı. 2020 yıl sonunda 19 bin olan Hepsiburada’daki kadın girişimcilerin sayısı yılın ikinci çeyreğinde yüzde 21 artış ile 23 bine yükseldi.
e-Ticaret’te istihdam açığı var e-Ticaret’te istihdam açığı var Bilişim Sanayiciler Derneğinin (TÜBİSAD) son raporlarına göre, pandeminin etkisiyle 2020’de internetten satış yapan işletme sayısı bir önceki yıla kıyasla dört katına çıktı. Ancak bu alanda eğitimli istihdam açığı da büyüyor.
30 MİLYARLIK SATIŞ HEDEFİ
Hepsiburada CEO’su Murat Emirdağ, yılın ikinci yarısında mevsimsel etkilerin daha az olacağını belirterek, 2021’i 28-29 milyar TL düzeyinde kapatmayı hedeflediklerini söyledi. Emirdağ “Platformumuzda yer alan 45 bini aşkın iş ortağımızla birlikte, geçtiğimiz sene yüzde 100’ün üzerinde büyüme kaydederek 17 milyar TL’lik işlem hacmine imza atmıştık. Bugün itibarıyla toplam platform satışlarımızın değer bazında yaklaşık yüzde 70’ini Hepsiburada pazar yerinde mağaza açan KOBİ’lerimiz gerçekleştiriyor” dedi. Emirdağ, Hepsiburada olarak yurt dışında da hizmet vermek istediklerini belirterek “1 Temmuz’da yaptığımız halka arzdan toplam 700 milyon dolarlık kaynak sağladık. Bu kaynak ve güçlü bilançomuzun da yardımıyla önümüzdeki önemli büyüme fırsatlarından heyecan duyuyoruz ve yatırım yapmaya devam ediyoruz. Platformumuzu ve Türk ürünlerini yurt dışına taşımak istiyoruz. Pilot çalışmalarımız devam ediyor” diye konuştu.  Öte yandan Hepsiburada, ihtiyaç sahibi öğrencilere de destek olacak. Emirdağ, Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı ile 2.500 çocuğun eğitim ihtiyacının giderilmesi için protokol imzaladıklarını söyledi.

e-Ticaret 5 trilyon dolara koşuyor e-Ticaret 5 trilyon dolara koşuyor Araştırma şirketi eMarketer tarafından hazırlanan Küresel e-Ticaret Güncellemesi 2021 raporuna göre, e-Ticaret 2020’de yüzde 27,6 büyüdü.
e-Ticaret’te altın alımı patladı e-Ticaret’te altın alımı patladı Yasakların esnetilmesi ve normalleşme sürecinin başlaması sonrasında düğün hazırlıkları arttı, online alışveriş yoluyla altın satışları da yükseldi.
e-Ticaret tavan yaptı e-Ticaret tavan yaptı Pandemi döneminde artan internet alışverişleri rekor düzeyde seyrediyor.